#17 Jag är ingen rutinslav

Vakna. Stänga av klockan. Grymta. Sätta sig upp. Ta på morgonrocken. Gå på toa. Sätta på kaffet. Duscha. Klä på sig. Dricka kaffet. Vakna på riktigt.

Vissa saker i livet styrs av en extrem rutin. Saker man gjort exakt likadant i trettio år. Saker man gör utan att tänka. Köper arla mellanmjölk till exempel. Ingen har egentligen någon anledning till varför en mjölksort skulle vara bättre än en annan. Ärligt talat, de smakar likadant. Trots det skulle det vara enormt fel att någon gång köpa milko istället. Ännu värre: Att sitta på fel plats vid middagsbordet.

Jag vet inte vilken som är min plats vid middagsbordet. Häromdagen kommenterade en kompis i skolmatsalen att jag tagit en bricka, vilket jag tydligen inte brukar göra. Imorse åt jag frukost i köket, igår vid bardisken, i förrgår i vardagsrummet.

Det är sjukt skönt att vara lite flexibel.


(NEJ jag börjar inte bli desperat efter grejer att skriva om!! Detta är ett mycket viktigt inlägg!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0