#12 Min förmåga att sova

Sittandes, ståendes, på knä, gåendes. På golvet, i soffan, i skolan, på bussen, på någons axel. I totalt mörker, dagsljus, i 110 decibel eller mitt i en folkmassa. Jag kan sova i princip var, när och hur som helst. Inser ni hur effektivt det är?

Om jag är trött efter en skoldag hinner jag sova på bussen så jag är pigg och orkar hänga med kompisar sen. Jag eliminerar all kö- och dötid och kan sen ägna natten åt viktigare saker. När jag väl går och lägger mig behöver jag nästan aldrig ligga och vrida mig och vänta på att somna utan är borta i samma sekund jag nuddar kudden.

Okej, Det finns nackdelar. Lärarna är väl inte så glada åt att jag alltid sover på lektionerna, men tack vare min plugghjärna (Åh, ännu en punkt, den ska jag skriva om sen!) brukar jag klara av de flesta ämnen ändå. Jag har lite svårt att komma upp på morgonen. Men det är det värt!

Inte för att jag gillar att sova. Jag hatar det, jag tycker det är ett sådant enormt slöseri med tid. Just därför är det underbart att kunna effektivisera det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0