#3 Jag har lätt för att engagera mig

Rubriken är egentligen lite för milt uttryckt. "Jag blir lätt besatt" skulle nog egentligen passa bättre, fast det klingar inte riktigt lika positivt. De saker jag blir besatt av är till exempel fiktiva karaktärer, kändisar, böcker och filmer. Den största manin jag haft gällde Johnny Depp. Jag ville tatuera in en trea på handen, en likadan som han hade. Jag blir helt olidlig när jag hittat ett nytt intresse. Jag kan koppla allt jag ser, hör eller känner till vad det än är som upptar min hjärna för tillfället. Jag har fått många att hata filmer de aldrig sett bara genom tjat. Vissa manier varar bara några dagar, som min senaste som gällde boken/filmen Maurice (våga inte kolla trailern, den är jättedålig). Andra varar till och från under några år. Johnny Depp var konstant i nästan exakt 12 månader. Jag lade ner tusentals kronor på filmer. Jag lade ner ännu fler timmar på att se dem, om och om igen, på att sy om mina kläder för att de skulle likna hans, göra musikvideos med klipp och bilder som innehöll honom. Detta är mer än nörderi, mina vänner. Och jag älskar det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0